Serwis skafandra nurkowego ma na celu utrzymania jego szczelności oraz sprawności zaworów.

Okresowej wymianie podlegają uszczelnienia rąk (manszety), szyi (kryza). Elementy te muszą być zarówno wytrzymałe, komfortowe, jak też pełnić rolę uszczelniającą. Są więc narażone na duże obciążenia przy zakładaniu i zdejmowaniu skafandra, więc ich żywotność jest wielokrotnie krótsza niż samej powłoki. Często mogą ulec zniszczeniu, przerwaniu, ale również rozciągnięciu czy nawet zwulkanizowaniu, przez co cały skafander traci szczelność.

Możliwa jest również wymiana butów, lub wklejenie skarpet (do rock butów), skrócenie rękawów lub skrócenie lub wydłużenie nogawek, w celu dopasowania skafandra do indywidualnej sylwetki.

Z czasem, eksploatacyjnemu zużyciu ulega również zamek gazoszczelny. Konieczna staje się wtedy wymiana zamka w dokładnie takim samym rozmiarze.

Podczas serwisu skontrolować należy również szczelność samej powłoki, gdyż zdarzają się nieszczelności w obrębie uszczelnień szwów, klejeń, jak też uszkodzenia mechaniczne (przebicia, rozdarcia).

Czyszczenia, smarowania i wymiany uszczelnień wymagają również zawory dodawcze i nadmiarowe.

Koszt naprawy skafandra to cena usługi i materiału - części zamiennej. W zależności od potrzeb po otrzymaniu skafandra następuje indywidualna ocena jego stanu obecnego oraz wskazanie koniecznych czynności serwisowych. W zależności od typu i stanu skafandra suchego cena serwisu zostaje podana do akceptacji przez Klienta.

Ceny materiałów (typu kryza manszety, buty, zawory itp.) są cenami orientacyjnymi ze względu na możliwość zmiany cen przez ich producentów. Przed wykonaniem usługi cena materiałów jest konsultowana z Klientem wg aktualnych cen rynkowych.

Więcej w cenniku:

*Przy wymianie butów lub skarpet, w zależności od tego jak były zainstalowane stare, istnieje możliwość niewielkiego (do 4cm) wydłużenia, bądź skrócenia nogawek. To, czy jest to możliwe można stwierdzić po oglądnięciu i pomiarach skafandra.

PRZEGLĄD SUCHEGO SKAFANDRA

Sprawdzenie szczelności

Serwis zaworów 2 szt

Serwis kit 2 szt

Wymiana manszet (lateks) 

Wymiana kryzy szyjnej (lateks) 

590 PLN
 

(w cenie usługa i materiał)

PRZEGLĄD AUTOMATU

Serwis I stopnia

Serwis II stopnia

Serwis II stopnia (oktopus)

Przegląd manometru

Oryginalne serwis kity

od 420 PLN

PRZEGLĄD JACKETU LUB SKRZYDŁA

Przegląd jacketu

Sprawdzenie szczelności

Serwis głowicy inflatora

Serwis zaworów nadmiarowych 

70 PLN

+ naprawa nieszczelności (od 40 zł za jedną nieszczelność),

Pozostałe naprawy: paski klamry, wymiana rury karbowanej, kolanek  itp. – cena po uzgodnieniu